Accesarea acestui site de comert electronic, denumit in continuare "magazin", pentru informare, vizitare sau cumparaturi, presupune aceptarea termenilor si conditiilor stipulate in continuare. Proprietar si administrator al acestui magazin este firma EDES FASHION BOUTIQUE SRL avand urmatoarele date de identificare: CUI 35282915, Nr. Inregistrare la Registrul Comertului: J03/1612/2015
Proprietarul magazinului are dreptul de a face modificari ale acestor prevederi fara notificare.
Firma EDES FASHION BOUTIQUE SRL este si proprietarul domeniului www.enika.ro inregistrat la RNC Tot continutul acestui site (informatii, elemente grafice, simboluri, logo-ul si sloganul magazinului) este proprietate a firmei EDES FASHION BOUTIQUE SRL si a furnizorilor sai si este aparat de legea dreptului de autor. Folosirea fara drept a oricarui element se pedepseste conform legii.
In conformitate cu Legea Comertului Electronic nr. 365/07.06.2002 acest magazin reprezinta un "serviciu al societatii informationale". Societatea informationala este proprietarul magazinului. In consecinta, acest magazin este doar o interfata grafica ce prezinta destinatarului informatia pusa la dispozitie de un furnizor de produse si ofera in acelasi timp modalitatea tehnica de efectuare a cumparaturilor.
Comenzi
- Se considera comanda valida acea comanda care are toate informatiile cerute de formular completate corect.
- Magazinul ofera cumparatorului inainte de finalizarea tranzactiei posibilitatea de a vizualiza valoarea finala a produselor si a taxelor de transport aferente.
- Preturile afisate sunt exprimate in RON si includ TVA.
- Clientul poate face modificari in ce priveste cantitatea, adresa de livrare si are posibilitatea de a reveni asupra unor optiuni anterioare.
- Magazinul trimite catre cumparator comanda prin e-mail, in forma in care a fost incheiata, fara posibilitatea de a fi modificata de nimeni, in nici un fel.
- Magazinul ofera accesul fiecarui cumparator la istoricul comenzilor proprii, (dupa autentificare) spre vizualizare sau printare, acestea fiind pastrate pe server timp de un an.
- Magazinul respecta confidentialitatii datelor personale introduse de client.
- Magazinul se obliga sa nu faca publice datele personale ale clientilor sau tranzactiile efectuate.
- Datele personale vor fi folosite doar in scopul declarat al magazinului sau pentru informarea sau mentinerea comunicarii cu clientul, conform politicii de confidentialitate si protectie a datelor.
- Comanda primita de la client este considerata contract si se supune prevederilor legii privind regimul juridic al contractelor la distanta.
Conform legislatiei in vigoare, magazinul nu are nici o responsabilitate in ceea ce priveste:
- enunturile ambigue, greselile de exprimare, preturile incorecte, etc. (excluzandu-le si asumandu-si-le pe cele datorate transcrierii gresite de catre operatorii magazinului), nepotrivirea intre scopul pentru care a fost cumparat un produs si functionalitatea lui, diferente intre modul in care apar imaginile produselor in magazin si produsele primite, care se refera la culoare, nuanta, accesorii si altele.
- defectiunile, pagubele sau accidentele datorate folosirii corespunzatoare sau necorespunzatoare a produselor cumparate din acest magazin, disponibilitatea in stoc a produselor afisate, acestea fiind comercializate in limita stocului. Din acest motiv este posibil ca magazinul sa nu poata onora o anumita comanda daca produsul solicitat nu mai este in stoc.
- intarzierile la livrare datorate furnizorului, curierului/postei sau din alte motive.
- deteriorarile, distrugerile, pierderile survenite pe timpul transportului pana la destinatar, care cad in sarcina transportatorului.
- informatiile eronate furnizate de cumparator. Acesta are posibilitatea corectarii oricand a datelor personale din contul creat in magazin. Atat magazinul cat si furnizorul au dreptul de a verifica orice comanda telefonic, cerandu-i-se cumparatorului confirmarea unor date personale sau legate de comanda. Magazinul sau furnizorul isi rezerva dreptul de a refuza executarea unor comenzi, fara a motiva aceasta alegere, cu instiintarea prin e-mail a clientului.
- posibilitatea de a contacta virusi prin accesarea acestui magazin sau prin primirea de e-mail-uri cu caracter informativ sau promotional.
- neplacerile create de intreruperea accesului in magazin datorate furnizorului de servicii internet (ISP).
- continutul sau natura site-urilor prin link-urile carora un client ajunge in magazin.
Retur
Returul produselor sau dreptul de renuntare unilaterala a contractului din partea consumatorului este legiferat de Ordonanta Guvernului 34/2014, din care am extras textul dintre ghilimele:
Art. 7.(1) "Consumatorul are dreptul de a denunta unilateral contractul la distanta, in termen de 14 zile calendaristice, fara penalitati si fara invocarea vreunui motiv." Singurele costuri care pot cadea in sarcina consumatorului sunt cheltuielile directe de returnare a produselor. Termenul de 14 zile prevazut pentru exercitarea acestui drept incepe sa curga de la data primirii produselor de catre consumator
Art. 8. "In cazul exercitarii dreptului de denuntare unilaterala a contractului de catre consumator, comerciantul are obligatia sa ramburseze sumele platite de consumator fara a-i solicita acestuia cheltuielile aferente rambursarii sumelor. Rambursarea sumelor se va face in cel mult 14 zile de la data denuntarii contractului de catre consumator".
Art. 9."Consumatorul nu poate denunta unilateral urmatoarele tipuri de contracte, cu exceptia cazurilor in care partile au convenit altfel:
- contracte de furnizare de produse sau servicii al caror pret depinde de fluctuatiile cursurilor pietei financiare care nu pot fi controlate de comerciant;
- contracte de furnizare a unor produse executate dupa specificatiile consumatorului sau a unor produse distinct personalizate, precum si a acelora care, prin natura lor, nu pot fi returnate sau care se pot degrada ori deteriora rapid;
- contracte de furnizare a inregistrarilor audio, video sau a programelor informatice, in cazul in care au fost desigilate de catre consumator
Cumparatorul care isi exercita dreptul de denuntare unilaterala a contractului are urmatoarele obligatii:
Produsele vor fi expediate cu componentele sau accesoriile primite la cumparare, in perfecta stare de functionare.
Toate obiectele trebuie sa aiba aspectul identic cu cel avut la primirea lor si dupa caz, sa aiba sigiliile intacte sau sa nu prezinte urme care sa ateste operatiuni interzise de fabricant sau furnizor asupra produselor.
Valoarea obligatiilor banesti ale furnizorilor fata de clienti nu poate depasi valoarea sumelor incasate.
Clientul nu poate pretinde nici un fel de daune morale sau materiale peste aceste sume.
Clientul care solicita returnarea produselor este responsabil de trimiterea produsului catre magazin, magazinul nu trimite curierul pentru a ridica produsele returnate. In cazul in care, in urma plasarii unei comenzi clientul refuza ridicarea coletului de la curier, magazinul isi rezerva dreptul de a livra eventualele alte comenzi catre acelasi client doar in urma achitarii anticipate ale contravalorii comenzilor. In cazul in care produsul livrat prezinta un defect de fabricatie, consumatorul are obligatia de a notifica magazinul in forma scrisa, prin email la retur@enika.ro sau la telefonul afisat pe site, in termen de maxim 24 de ore.
Indiferent daca clientul alege sau nu sa notifice magazinul enika.ro prin email sau telefon, pentru ca o solicitare de retur sa poata fi considerata valida, clientul are obligatia de a completa formularul de retur din pagina dedicata.
Se considera comanda acceptata, ferma, doar dupa convorbirea telefonica dintre un agent al siteului enika.ro si client. In cadrul discutiei, agentul confirma clientului disponibilitatea de realizare si livrare a produsului
Livrare
Expedierea oricarei comenzi valide se face in termen de 24-48 ore din momentul primirii comenzii. Comenzile primite in zilele de sarbatoare sau in zilele de concediu vor fi trimise furnizorului in prima zi lucratoare.
Aceste termene sunt orientative, practicate in mod obisnuit si pot varia datorita unor factori cum ar fi calamitati, conditii meteo deosebite, starea infrastructurii rutiere, greve, etc. Magazinul nu are nici o responsabilitate fata de respectarea acestor termene.
Magazinul enika.ro ofera livrare gratuita pentru comenzile peste 250 de lei, TVA inclus in aria de livrare a curierului, unde acesta (transportatorul) nu percepe costuri pentru kilometri exteriori. Pentru comenzile cu costuri suplimentare de livrare se va comunica clientului costul exact al livrarii in momentul confirmarii telefonice a comenzii, diferenta de cost peste 15 lei fiind suportata de catre client.
In timpul promotiilor globale, precum promotiile de tip Happy Hour, Happy Weekend etc, se anuleaza transportul gratuit indiferent de locatia destinatarului.
Magazinul functioneaza cu respectarea tuturor prevederilor legale impuse de Statul Roman. Orice tentativa de acces neautorizat, de a produce prejudicii sau frauda vor fi aduse la cunostinta autoritatilor competente.
Magazinul va incerca solutionarea pe cale amiabila a oricaror conflicte aparute intre parti. Daca acest lucru nu este posibil se vor aplica prevederile legale si rezolvarea acestora de instantele judecatoresti.
Este bine de stiut: Firma de curierat presteaza un serviciu "din usa in usa" adica preia coletul de la furnizor si il preda personal destinatarului, la adresa indicata, la orele mentionate in comanda sau stabilite de comun acord. Termenul de livrare este in mod uzual intre 24-72 ore, dar poate fi marit din cauza unor factori exteriori: conditii meteo deosebite, starea infrastructurii rutiere, greve, etc. Taxele sunt calculate in functie de tariful de expeditie / kg, valoarea sumei asigurate, valoarea sumei de rambursat. Pentru livrarile in afara localitailor acoperite de firma de curierat, destinatarul poate opta pentru: livrarea la domiciliu, cu plata catre curier a unui tarif comunicat in momentul confirmarii comenzii sau ridicarea coletului de la cel mai apropiat sediu al firmei de curierat.